دادخواهی

اطلاع رسانی و بررسی آخرین قوانین و مقررات الزام آور حقوقی

دادخواهی

اطلاع رسانی و بررسی آخرین قوانین و مقررات الزام آور حقوقی

تصویب طرح تشکیل شورای عالی خانواده

به گزارش خبرنگار خانه ملت، طرح تشکیل شورای عالی خانواده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
براساس ماده واحده این طرح برای تحقق اهداف مندرج در اصل دهم (10) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران *، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری لازم برای کمک به تحکیم مبانی خانواده، تهیه لوایح قانونی و نظارت بر اجرای آنها شورایی تحت عنوان «شورای عالی خانواده» به ریاست رییس جمهور و عضویت افراد زیر تشکیل می‌شود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر کار و امور اجتماعی، مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور مشارکت زنان، وزیر کشور، مشاور رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان، دو نفر از قوه قضاییه به انتخاب رییس قوه قضاییه، دو نفر از صاحبنظران دانشگاهی در تعلیم و تربیت و مسایل خانواده، رییس سازمان مرکزی انجمن اولیاء و مربیان کشور، دو نفر از صاحبنظران مسایل خانواده از نهادهای غیردولتی ذی‌ربط، سه نفر از نمایندگان کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی، قضایی و حقوقی مجلس به انتخاب مجلس.
براساس تبصره یک این ماده هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات سالانه مرکز امور مشارکت زنان تامین و پرداخت می‌شود. همچنین براساس تبصره (2) این ماده آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف سه ماه از تاریخ تصویب توسط شورای عالی خانواده تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
------------------------------------

* اصل دهم قانون اساسی: اصل دهم :از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است ، همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده ، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد