دادخواهی

اطلاع رسانی و بررسی آخرین قوانین و مقررات الزام آور حقوقی

دادخواهی

اطلاع رسانی و بررسی آخرین قوانین و مقررات الزام آور حقوقی

لایحه الحاق یک تبصره به ماده (297) قانون مجازات اسلامی مصوب 1370

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص الحاق یک تبصره به ماده (297) قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 که مورد ایراد شورای محترم نگهبان قرار گرفته بود،‌ مجددا در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 4/3/1382 مجلس شورای اسلامی مطرح و نظر قبلی مجلس در مورد این مصوبه عینا تصویب گردید.
علی‌هذا در اجرای اصل یکصد و دوازدهم (112) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصوبه مجلس همراه با نظر شورای نگهبان جهت استحضار و طرح در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعلام نتیجه به پیوست ایفاد می‌گردد. ضمنا کلیه سوابق نیز ضمیمه می‌باشد.
مهدی کروبی
رییس مجلس شورای اسلامی
ماده واحده ـ تبصره ماده (297) قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 کمیسیون امور قضایی و حقوقی که در تاریخ 12/12/1375 مدت آزمایشی آن برای ده سال دیگر تمدید گردیده است، به عنوان تبصره (1) تلقی شده و متن زیر به عنوان تبصره (2) به ماده یاد شده الحاق می‌گردد:
تبصره 2ـ میزان دیه اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با نظر ولی امر است که توسط قوه قضاییه استعلام و به دادگاه‌ها ابلاغ می‌شود. دادگاه‌ها مکلفند مطابق نظر مذکور و با رعایت سایر مقررات این قانون از قبیل جنسیت مجنی علیه و زمان وقوع جنایت رای مقتضی صادر کنند.
مصوبه فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ چهارم خرداد ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
مهدی کروبی رییس مجلس شورای اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد